Folkert van der Wei.

• Dirk van der Haring

Voorop gesteld dat ik geen insider ben maar wel een kaatsliefhebber heb ik de gang van zaken omtrent het vervangen van Folkert van der Wei in het

winnende PC partuur van 2009 ook gevolgd.

Nadat ik gisteren de hele dag bij de hoofdklassepartij in Stiens aanwezig was, waarin zij tot de finale reikten, heb ik via de site van de KNKB het intervieuw

over zijn vervanging in het partuur ook beluisterd.

Wat een klasse als mens en sportman heeft Folkert getoond in de media en op het kaatsveld nadat hij moest vernemen dat er voor hem geen plaats meer was in het partuur.

Kortom een sieraad voor de kaatssport en voor mij al de winnaar van dit seizoen.

• Gerard D.T. van der Wei

Hallo, Dirk.

Als oom van Folkert zul je begrijpen dat ik niet geheel neutraal ben betreffende dit item. Binnen de familie weten wij dat de kenmerken van Folkert in deze, die jij aanhaalt, van een groots gehalte zijn. Ik zal er dan ook niets aan toevoegen.

Omdat meerdere uit de familie veel sport hebben bedreven beseffen we ook wat Folkert nu doormaakt. Met zijn kwaliteiten en instelling zal hij gebruik makent van de mogelijkheden hier versterkt uit komen.

Zijn nieuwe maten in het partuur moeten hem even de tijd geven om alles weer op rij te krijgen. Dat Folkert nu weer als achterinse zal functioneren zie ik als een groot pluspunt. Natuurlijk een omschakeling maar volgens mij liggen hier zijn grote mogelijkheden.

Wij verwachten nog vele sportieve hoogtepunten van de trots van onze familie.

Met vriendelijke groet, Gerard D.T. van der Wei